W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Pruszcz Gdański

adres: ul. Grunwaldzka 20; 83-000 Pruszcz Gdański

tel. 58 775 99 55
fax. 58 682 34 51

e-mail: urzad@pruszcz-gdanski.pl, sekretariat@pruszcz-gdanski.pl
website: www.pruszcz-gdanski.pl, www.mieszkamwpruszczu.pl


adres skrytki e-puap: /5sl0jcb52x/SkrytkaESP

 

NIP Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański: 5930206827

REGON Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański: 191674919

Wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy inne
Komórka odpowiedzialna Referat Gospodarki Komunalnej

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 21 marca 1985 r.   o  drogach  publicznych  (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1376 z późn. zm).

    Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r.  w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 1264).

 

Wymagane dokumenty


 -   druk wniosku w sprawie wydania zezwolenia na zajęcie pasa drogowego,

 -   plan sytuacyjny pasa drogowego przewidzianego do zajęcia w skali 1:1000 lub 1:500,

 -   projekt organizacji ruchu drogowego w rejonie przewidzianego zajęcia pasa drogowego, w   przypadku zajęcia chodnika, jezdni oraz dróg nieutwardzonych (lub na żądanie Urzędu),

  -  kserokopia decyzji wydanej przez Burmistrza Pruszcza Gdańskiego zezwalającą   na lokalizację urządzeń w pasie drogowym,

  -  harmonogram prowadzonych robót (w przypadku etapowego prowadzenia robót).

  -  pełnomocnictwo

  -  w przypadku pełnomocnictwa opłata w wysokości 17 zł

 

 

Termin i sposób załatwienia

    Wniosek należy złożyć na miesiąc przed planowanym zajęciem pasa drogowego.

    Decyzję  administracyjną na zajęcie pasa drogowego Wnioskodawca zobowiązany jest do odbioru

    w Referacie Gospodarki Komunalnej przy ul. Krótkiej 4, pokój 4.

Dzień  po planowym zakończeniu prac związanych z prowadzeniem robót w pasie drogowym Wnioskodawca  zobowiązany jest do zgłoszenia telefonicznego w  Referatu Gospodarki Komunalnej gotowości odbioru pasa drogowego.

Odbiór pasa drogowego zakończony jest  protokołem odbioru.

    W przypadku zablokowania przejezdności jezdni na wykonawcy spoczywa obowiązek powiadomienia o prowadzonych pracach:

    Pogotowia Ratunkowego,

    Straży Pożarnej.

 

Miejsce złożenia dokumentów

Wniosek wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć w Biurze Podawczym Urzędu Miasta przy

ul. Grunwaldzkiej 20 w Pruszczu Gdańskim.

 

Sprawy prowadzi: Referat Gospodarki Komunalnej, pokój nr 4  ul. Krótka 4 w godzinach pracy Urzędu tel.: 58 775 99 18

 

Dodatkowe informacje:

Opłatę za zajęcie pasa drogowego i rzutu powierzchni wbudowanego urządzenia ustala  Rada Miasta Pruszcz Gdański w drodze uchwały.

 

Zgodnie z art.40 ust.12 ustawy o drogach publicznych w przypadku zajęcia pasa drogowego o powierzchni większej niż określone w zezwoleniu zarządcy drogi, zarządca drogi wymierza w drodze decyzji administracyjnej karę pieniężną w wysokości 10-krotności opłaty ustalonej zgodnie z ust.4-6 ww. ustawy.

 

Wniosek do pobrania poniżej. 

Załączniki

Powiadom znajomego